Copperwood

لازم به توضیح است که در این وبلاگ سعی میشود که مطالب مرتبط با طراحی داخلی از صفحات و سایت های مرتبط باز نشر گردد.

Copperwood

لازم به توضیح است که در این وبلاگ سعی میشود که مطالب مرتبط با طراحی داخلی از صفحات و سایت های مرتبط باز نشر گردد.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ایده های بزرگ


آشپزخانه : همه ما آرزوی داشتن آشپزخانه‌ای بزرگ داریم ولی بیشتر ما باید با آشپزخانه‌ای کوچک‌ تر از آنچه می‌خواهیم کنار بیاییم. با این وجود، آشپزخانه شما هر اندازه‌ای که داشته باشد، معمولا خواسته‌های ما از آن تغییری نمی‌کند. انتظار ما این است که آشپزخانه عملکرد خوبی در هنگام آماده‌سازی و پخت غذا داشته باشد. شاید بخواهیم در آشپزخانه، حتی شده پشت یک بار کوچک، امکان نشستن و غذاخوردن هم فراهم باشد. در نهایت هم نیاز به فضایی برای نگهداری تعداد زیادی وسایل مختلف، از ظرف و ظروف گرفته تا قاشق و چنگال و مواد غذایی داریم. خبر خوبی که برای شما داریم این است که با یک برنامه‌ریزی هوشمندانه و طراحی خوب می‌توان همه این کارها را در یک فضای کوچک نیز انجام داد.

طراحی اشپزخانه کوچک به سبک معاصر

از همه گوشه و کنارها استفاده کنید.

شاید این نکته بدیهی به نظر برسد ولی وقتی شما از نظر فضا در تنگنا قرار دارید، استفاده از همه فضاهای ممکن اهمیتی حیاتی دارد. برای این کار ممکن است نیاز به ساخت کابینت‌هایی سفارشی باشد. قفسه‌ها و کشوهایی که به طور خاص برای فضای شما طراحی شده باشند می‌توانند برخلاف کابینت‌های پیش‌ساخته از دورترین و عجیب‌ترین گوشه‌ها یا زوایایسقف آشپزخانه شما هم استفاده کنند. خوشبختانه از آنجایی که تعداد کابینت‌هایی که می‌توانید در آشپزخانه کوچک خود جای دهید محدود است، ساخت این کابینت‌ های سفارشی از نظر اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.

ایده های نو برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه

دیوار سیاه رنگ در طراحی آشپزخانه
 

از آویزهای دیواری استفاده کنید.

استفاده از قفسه‌های دیواری در یک آشپزخانه کوچک می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند ولی می‌توانید با استفاده از آویزهای میله‌ای، کشویی و قفسه‌های کم‌عمق از این دیوارها به شکل بهینه استفاده کنید. می‌توانید به این آویزها و قفسه‌ها چیزهایی مثل ظرف سس، فنجان و ماهیتابه را آویزان کنید و چاقو و حتی قاشق و چنگال را هم می‌شود به آن‌ها متصل کرد. پوشاندن دیوار با رنگ تخته سیاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید از آن حتی بیشتر از پیش هم استفاده کرده و آن را به عنوان محلی برای نوشتن لیست خرید و یادداشت مورد استفاده قرار دهید.

رنگ سیاه برای داشتن دکوراسیون چشمگیر

 کابینت های آبی برای دکوراسیون آشپزخانه
 

آشپزخانه را یکپارچه کنید.

وسایل به هم ریخته و نامتناسب با یکدیگر باعث اشغال بی‌مورد فضا می‌شوند و در یک آشپزخانه کوچک احساس خفگی شلوغی ایجاد می‌کنند. از کابینت‌هایی با ظاهری مینیمال سود ببرید و، چنان که در این عکس دیده می‌شود، از کانتری روی آن‌ها استفاده کنید که بصورت یکپارچه روی همه کابینت‌ها کشیده شده باشد و در انتها نیز تبدیل به یک میز صبحانه شود. پایه‌های ظریف فلزی میز باعث باز باقی ماندن فضا می‌شوند. این آشپزخانه غرق در نور طبیعی است و به همین دلیل همرنگ کابینت‌ها، بدون اینکه فضا را خفه کند، به آشپزخانه زندگی و زیبایی بخشیده است.

استفاده از فضای زیر پله

 

جای دیگری برای وسایل شستشو پیدا کنید.

معمولا ماشین‌های لباس‌شویی و خشک‌کن را در آشپزخانه قرار می‌دهیم ولی وقتی آشپزخانه فضای محدودی داشته باشد بهتر است جای دیگری برای این وسایل پیدا کنید. فرورفتگی زیر راه پله می‌تواند جای خوبی برای آن‌ها باشد. یا می‌توانید خشک‌کن – و شاید فریزر را در گاراژ خانه قرار دهید.

طراحی خلاقانه آشپزخانه

 

جزئیاتی هوشمندانه انتخاب کنید.

انواع و اقسام وسایل و جزئیات هوشمندانه‌ای وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در آشپزخانه جدید خود در فضا صرفه‌جویی کنید. برای همین هم اگر دارید آشپزخانه‌ای را از نو می‌سازید بدنبال چیزهایی مثل محل نگهداری ادویه، کشوهای مخصوص چاقو، کشوهای کفی و تخته‌های خردکن فرورفته در کابینت‌ها باشید. تخته‌هایی که می‌توانند روی سینک کشیده شده یا از دیوار بیرون بیایند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک

از وسایل پایه‌دار استفاده کنید.

استفاده از وسایل پایه‌داری که به دیوارهای آشپزخانه نصب نشده باشند در فضای کوچک، فواید خاص خود را دارد. اگر به این نکته توجه داشته باشید که در یک اتاق کوچک همه وسایل باید چشمگیر و در جای مناسب خود باشند، آنگاه ساختن همه اجزا و وسایل آشپزخانه بصورت توکار و متصل به معماری، منطقی به نظر نمی‌رسد. یک کابینت پایه‌دار که مثل نمونه‌ حاضر در عکس دارای سینک، گاز و قفسه‌های خود باشد، وسیله زیبایی است که به شکلی شیک در فضا جا می‌گیرد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک انتقالی

سقف را بالا ببرید.

کوچک و بزرگ کردن  ابعاد آشپزخانه و دست زدن به تغییراتی کوچک در معماری فضا می‌تواند تغییری بزرگ در یک آشپزخانه کوچک بوجود بیاورد. اگر آشپزخانه شما در فضایی یک طبقه است، بالابردن سقف برای آشکار شدن زیرشیروانی شیب‌دار خانه فضای بیشتری در اختیار می‌گذارد و در عین حال امکان ورود نور بیشتر به آشپزخانه را فراهم می‌کند. این نور می‌تواند با نصب یک پنجره سقفی وارد فضا شود. همچنین دیوار انتهایی آشپزخانه ارتفاع بیشتری پیدا خواهد کرد که می‌توان قفسه‌های بیشتری را روی آن نصب کرد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک معاصر

تا سقف از دیوارها استفاده کنید.

ممکن است فضای کف شما محدود باشد ولی ارتفاع سقف یک آشپزخانه کوچک معمولا فرق چندانی با ارتفاع یک آشپزخانه بزرگ ندارد. به همین دلیل هم می‌توانید برای استفاده بهینه از فضا کابینت‌هایی بسازید که تا خود سقف، یا نزدیکی آن بالا بروند. یک فاصله کوچک بین کابینت‌ها و سقف باعث می‌شود آشپزخانه دچار خفگی نشود. وسایلی که خیلی از آن‌ها استفاده نمی‌شود را در قفسه‌های بالایی نگهداری کنید. سعی کنید از درهای بدون دستگیره استفاده کنید تا کابینت‌ها یکدست به نظر برسند و اتاق را در سلطه خود نگیرند.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

لوازم ادغام شده در فضا.

شاید دلتان بخواهد یک گاز بزرگ پنج شعله در آشپزخانه خود داشته باشید ولی آشپزخانه کوچک جای مناسبی برای نصب چنین وسیله‌ای نیست. به جای این کار لوازم آشپزخانه خود را در فضا ادغام کنید تا ظاهری یکپارچه‌تر بدست آورید و استفاده بهینه‌تری از فضا بکنید. قرار دادن مایکرویو در فضای مخصوصی میان کابینت‌ها باعث باز شدن فضای روی کانتر می‌شود. می‌توانید از یک شیر آب جوش هم استفاده کنید تا دیگر نیازی به کتری نداشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

یک میز جزیره‌ای کوچک در آشپزخانه‌تان جا دهید.

علاوه بر کابینت‌های پیش‌ساخته، یک میز کار کوچک متحرک و دارای چند قفسه، مثل نمونه‌ای که در این عکس می‌بینید، می‌تواند بسیار کارآمد باشد. چنین میزی جای زیادی نمی‌گیرد و در عین حال فضای بیشتری برای نگهداری و آماده‌سازی مواد در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با استفاده از این وسیله می‌توانید به حس و حال باز و رهایی دست پیدا کنید که همیشه بدنبالش بودید ولی فکر نمی‌کردید در آشپزخانه‌ کوچک خود بتوانید به آن برسید. 

از صفحه دکوراسیون داخلی چیدانه

http://copperwood.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.