Copperwood

لازم به توضیح است که در این وبلاگ سعی میشود که مطالب مرتبط با طراحی داخلی از صفحات و سایت های مرتبط باز نشر گردد.

Copperwood

لازم به توضیح است که در این وبلاگ سعی میشود که مطالب مرتبط با طراحی داخلی از صفحات و سایت های مرتبط باز نشر گردد.

چهارچوبی برای طراحی کابینت


آشپزخانه های 2014,طراحی جدیدترین آشپزخانه ها

ابعاد کابینت:

کلاً کابینت به دو دسته تقسیم می شود:

1-   هوایی

2-   زمینی

طریقه ساخت کابینت ، طراحی حرفه کابینت آشپزخانه و برش ورق ۰۹۱۲۲۰۲۱۲۸۸نرم افزار طراحی کابینت ، کابینت آشپزخانه ،

زمینی:

ارتفاع: ابعاد با پایه و صفحه: Cm 95-90 پایه Cm 14 و جعبه 72 صفحه روی کابین Cm4 و Cm 5 مقدار کلاژ پایه.

عمق: Cm55

عرض: بنابه فضای لازم

 ابینت ام دی اف mdf، کابینت letron  لترون ، کابینت در قابی ، کابینت جدید ، بدنه ام دی اف در لترون در mdf ام دی اف طریقه ساخت کابینت ، نرم افزار طراحی کابینت ، کابینت آشپزخانه ، کابینت

هوایی:

ارتفاع Cm70 استاندارد Cm90 برای سقف های بلند Cm240

عرض: بنابه فضای لازم مورد نیاز.

عمق: Cm30

طریقه ساخت کابین زمینی:

به طور مثال یک کابین به طول Cm 100 را در نظر می گیریم.

برای ساخت این کابین Cm100 به دو شیوه می توانیم عمل کنیم.

اولین راه: یک کفه به ابعاد 55×100 و دو عدد دیواره به ابعاد Cm55 ×  Cm70 و دو تیرک Cm 8/96 × 7 نیاز داریم.

که این کفه Cm 55× 100 را از زیر به دو دیواره Cm 55 × 70 با پیچ اتصال می دهیم و دو تیرک Cm8/96 × 7 که ضخامت دو دیواره mm 16 از آن را کم کردیم برای بالا جعبه استفاده می کنیم که لبه یکی از این تیرک ها لبه چسبانی شده است چون هنگام باز و بسته کردن درب قابل مشاهده است و این تیرک ها برای اتصال دو بدنه یا دیواره کابین و محل اتصال کابین به صفحه رویه به کار گرفته می شود.

راه دوم:

کفه مورد نظر را Cm55 × 8/96 گرفته و دو دیواره را Cm 55× 72 می گیریم و دو تیرک Cm 8/96 × 7 که کفه مورد نظر در داخل دو دیواره قرار گرفته و به وسیله پیچ به هم اتصال داده شده است. و از بالا هم آن دو تیرک به دو دیواره متصل می شود.

راه اول از راه دوم بهتر است به این مقاومت جعبه ای که کفه آن از زیر پیچ شده است بیشتر از جعبه ای که اتصال از کناره ها (دیواره ها)انجام شده است.

شیار زدن:

طریقه ساخت کابینت ، طراحی حرفه کابینت آشپزخانه و برش ورق ۰۹۱۲۲۰۲۱۲۸۸نرم افزار طراحی کابینت ، کابینت آشپزخانه ،

برای پوشاندن پشت جعبه که به دیوار متصل می شود از فیبر ر mm 3  استفاده می کنیم به دیواره ها و کفه شیار زده و فیبر را در داخل آن شیارها می کنیم.

فاصله شیار از دیواره اصلی mm 16 که معادل با ضخامت یک MDF است و این فاصله به این منظور می باشد که دو تکه MDF را بعد از شیاری که فیبر در داخل آن است به دیواره های کناری و پشت تیرک بالا با پیچ متصل می کنیم و این تکه ها MDF به این منظور است که برای اتصال به دیواری که جعبه ها قرار است در آن محل استفاده شود است.

هوایی:

یک جعبه هوایی دارای دو دیواره (که بنا به درخواست Cm 90 یا Cm 70 باشد) و یک کف و یک طاق.

ابعاد کف به طور مثال یک جعبه Cm50 (90 یا 70 × 30 × 50) 8/46= 2/3- 50 می باشد چون دیواره ها به کف پیچ می شوند و طاق که ابعاد آن به مقدار ضخامت یک فیبر و یک MDF که حدوداً معادل mm 19 یا Cm2 کمتر است.

و در قسمت هوایی برای نصب در پشت فیبر یک تکه MDF به طول خود جعبه به طور مثال برای Cm 50 ، Cm 8/46 که یک بعد آن بصورت  سرتاسر بریده شده است استفاده می شود و دقیقاً یک تکه دیگر از همین لچکی (بادیکه MDF به عرض Cm6 که یک برش   خورده باشد) استفاده می کنیم یکی از این لچکی ها ثابت به خود جعبه متصل است و یکی دیگر از آنها که یک تا دو سانتی متر از لچکی ثابت کوچکتر است و این اختلاف طول به این منظور است که جعبه در جای خود کمی توان حرکت افق را داشته باشد و این لچکی متحرک به دیوار نصب شده به صورتی که هنگامی که لچکی ثابت به داخل آن افتاد در جای خود دقیقاً فیکس شده و از دیوار قابل سور خوردن نمی باشد.

نکته قابل توجه درباره و متمایز در کابین های زمینی open (اوپن) که این هاکابینت ی اوپن از دو طرف دید دارند در این است که در کابین های اوپن از فیبر استفاده نمی شود بلکه به جای فیبر از دو تیر Cm 5 استفاده می شود که فقط برای اتصال درب نما از آنها استفاده می شود.

طریقه ساخت کابینت ، طراحی حرفه کابینت آشپزخانه و برش ورق ۰۹۱۲۲۰۲۱۲۸۸نرم افزار طراحی کابینت ، کابینت آشپزخانه ،

برای نصب کابین زمینی از پایه های پلاستیکی یا فلزی قابل رگلاژ استفاده می کنیم که این پایه ها در زیر کفه نصب شده تقریباً در فاصله Cm5 از بعد کفه و Cm 5 از بعد دیگر که این پایه ها به ما این توانایی را میدهند که جعبه مورد نظر خود را در جهت افقی و عمودی تراز کرده و به دیوار نصب می کنیم و برای اینکه کار زیباتر به نظر برسد و فاصله ای بین دو دیواره یعنی دیواره یک جعبه با دیواره جعبه دیگر به وسیله پیچ دو طرفه ای به نام فیکس این دو دیواره را به هم فیکس می کنیم.

در مورد هوایی ها هم به این شیوه عمل می کنیم و برای تراز بودن جعبه های هوایی یک خط تراز روی دیوار رسم کرده و آن را پایه و محل نصب لچکی ها مورد نظر قرار می دهیم به همین دلیل تمام جعبه های هوایی در یک راستا و تراز در کنار هم قرار می گیرند.

طریقه ساخت کابینت ، نرم افزار طراحی کابینت ، کابینت آشپزخانه ، کابینت

برای ساخت درب کابینت :

درهای کابین به چند دسته تقسیم می شوند

1-   درهای ساده با نوار لبه چسبان دستی یا P.V.C

2-   درهای تمام چوب

3-   درهای کارخانه ای به صورت لبه گرد

4-   درب های به صورت قابی یا پروفیلی

به طور کلی برای ساخت در و انداز دقیق در کابینت مثلاً برای یک جعبه 55 × 72 × 100 که بصورت در دولکه‌ی 
می خواهیم استفاده کنیم.

100را به دو تقسیم کرده و از mm4 میلی متر کم خواهیم کرد به این منظور است (که اصطلاحاً به آن بادخور گفته می شود)  برای رگلاژ در تنظیم فاصله بین دو در کاهش است.

100÷ 2= 50

50cm – 4 mm = 49/6 cm


http://copperwood.ir/


۱۱ نکته درباره اتاق نوجوانان


۱۱ نکته درباره اتاق نوجوانان

نکته اول) استفاده از بالش‌های دکوری، فرش‌های کوچک، آباژورهای پایه بلند و تابلوهای دیواری می‌تواند طراحی فضایی شاعرانه و دوست داشتنی در اتاق نوجوانان خلق کند.

نکته دوم) بوردهای بزرگ دیواری و یا مجموعه‌ای از عکس‌های مورد علاقه‌شان، تکه‌هایی از مجله‌هایی که دوستش دارند، اینها همه از مواردی است که نوجوانان بین سن ۱۲ تا ۱۹ سالگی به آنها علاقه‌مند هستند. با استفاده از این موارد می‌توانید فضایی را که باب میل نوجوان‌هاست خلق کنید.
نکته سوم) ایده‌های خلاقانه، مانند مجموعه‌ای از ماسک‌ها یا شمشیرهایی که به صورت ضربدری قرار گرفته‌اند، چاقوی شکار، زره‌های تزیینی همه می‌توانند بسیار جذاب باشند و فضایی کاملا متفاوت را به وجود آورند.
نکته چهارم) چراغ‌های مطالعه زیبا و جاشمعی‌های کوچک و زیبا که اشکال و طرح‌های مختلف دارند و همچنین اگر مطابق سلیقه نوجوان شما انتخاب شوند، می‌توانند فرزند شما را به درس خواندن تشویق کند.
نکته پنجم) صندلی‌های کوسن‌مانند بزرگ که زیرشان لایه‌ای محکم دارد و می‌توان آنها را در رنگ‌های مختلف با هم ست کرد، می‌توانند دکور مناسبی برای گوشه‌ای از اتاق باشند.
نکته ششم) صندلی‌های تاشو نیز گزینه‌های مناسبی هستند و فضای کوچکی را اشغال می‌کنند.
نکته هفتم) صندلی‌های راحتی علاوه بر زیبایی که به اتاق اضافه می‌کنند، می‌توانند جهت پذیرایی از دوستان فرزندانتان که برای تماشای فیلم یا درس خواندن به دیدارشان می‌آیند، گزینه‌های خوبی باشند. همچنین می‌توانید این صندلی‌ها را با کوسن‌های بزرگ و رنگی دکور کنید.
نکته هشتم) نوجوان‌هایی که اتاقشان را با خواهر یا برادرشان تقسیم می‌کنند، برای داشتن فضای خصوصی می‌توانند از پرده‌های وسط اتاق و یا تخت‌های کاناپه‌ای استفاده کنند.
نکته نهم) برای داشتن جایی جهت نگهداری وسایل مورد نیازشان مانند وسایل مرتب کردن موها، سی‌دی‌ها، لباس‌های کثیف و مجله‌ها می‌توانید از سبد و آویزهای لوله‌ای استفاده کنید.
نکته دهم) با قرار دادن یک کاناپه اضافی در اتاق و یا یک ست کاناپه تخت‌خواب‌شو که به عنوان تخت‌خوابی برای دوستانشان به کار رود می‌توان یک حال خصوصی در اتاق برایشان به وجود آورد.
نکته یازدهم) با داشتن یک میز کامل استاندارد، همراه با یک کامپیوتر شخصی به همراه صندلی راحت نوجوان‌ها می‌توانند به راحتی برای مدت طولانی درس بخوانند بدون اینکه پشتشان درد بگیرد. فضای درس‌خواندن برای نوجوان‌ها یکی از مهم‌ترین فضاهایی است که باید با دقت دکور شود.


شرایط یک آشپزخانه خوب


یک آشپزخانه خوب دارای شرایط زیر است:

لزوم نورپردازی مناسب


در آشپزخانه‌های قدیم که مانند امروز دارای کابینت‌های ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند ، نورپردازیاغلب به وسیله یک چراغ آویز سقفی که در مرکز سقف آشپزخانه نصب می‌شد انجام می‌گرفت. چرا که اغلب فعالیت‌های داخل آشپزخانه ( مانند آماده سازی مواد غذایی ) بر روی میز وسط آشپزخانه انجام می‌شد.اما امروزه باید به گونه‌ای این نورپردازی صورت بگیرد تا باعث نشود که آشپز پشت به نور قرار گیرد و باعث خستگی مفرط شود.

لزوم جریان داشتن هوا

یک آشپزخانه خوب همچنین باید به گونه‌ای طراحی شود که هوا در آن جریان داشته باشد و گرما و بوی ناشی از پخت غذا را به خارج منتقل نماید.


داغ کن - کلوب دات کام

توصیه ها و پیشنهاداتی در امر دکوراسیون

سه شنبه 4 آذر 1393 06:14 ب.ظ   نویسنده : حمیدرضا قلی نژاد      


توصیه ها و پیشنهاداتی در امر دکوراسیون۱

 ۱) اگر در بین لوازم دکوراسیون منزلتان شی قدیمی و ارزشمندی وجود دارد، به هنگام چیدمان لوازم به صورتی عمل کنید که شی و یا اشیاء مورد نظر، مرکز توجه قرار گیرند . در ضمن می توانید با "نورپردازی" این جلوه و مرکزیت را مضاعف کنید. 

۲) برای کفپوش سرامیک فضایی کوچک، از سرامیک هایی با ابعاد بزرگ استفاده نکنید. همان طور که کاربرد سرامیک های کوچک برای فضاهای بزرگ جایز و مناسب نیست. در واقع وسعت فضا با ابعاد سرامیک مورد نیاز رابطه مستقیم دارد. 
۳) از قرار دادن گیاهان و به خصوص گل های طبیعی بودار و معطر در اتاق خواب خود و کودکانتان بپرهیزید. استراحت شما به مدت چندین ساعت در این فضا و تنفس هوایی که عطر گل در آن پراکنده است، احتمال بروز حساسیت را افزایش می دهد، به خصوص برای افرادی که دارای زمینه مساعدی برای بروز حساسیت هستند. در این شرایط به جای گل های طبیعی از انواع گل های مصنوعی استفاده کنید.

۴) پیش از ایجاد اشکال معماری در قالب سقف های کاذب، آرک، گچ بری ها، دیوارکوب ها و غیره، باید تأثیر ناشی از این عناصر در محیط را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ساخت سقف کاذبی با ابعاد بزرگ و مدل دار در فضائی که از ارتفاع زیادی هم برخوردار نیست، نه تنها زیبا به نظر نمی آید، بلکه سقف موجود را از آنچه که هست کوتاه تر نشان می دهد. 

۵) از پرده هایی که از لحاظ طرح و رنگ با محیط مورد نظر هماهنگ نیستند، استفاده نکنید. 
۶) گستردن یک تخته فرش خوش نقش و نگار برای فضایی که همه ی رنگ ها ملایم بوده و بر روی لوازم، 
دکوراسیون پارچه ای و حتی سطوح کف ، اثری از طرح ها و نقوش چندان به چشم نمی خورد ، تنوع خاصی به وجود آورده و انتخابی به جا محسوب می شود. 
۷) کاربرد رنگ های تند برای فضاهایی که افراد به منظور انجام کار در آنجا حضوری طولانی مدت دارند کاری ( به لحاظ دکوراسیونی و روحی روانی ) نادرست است. 
۸) در پروژه 
نورپردازی داخل خانه برای حفظ ایمنی بیشتر، نورپردازی پله ها را از یاد نبرید. نصب چراغ در بالا و پائین هر مجموعه پله کافی خواهد بود. 
۹) ایجاد یک پالت رنگی مناسب در فضای آشپزخانه، با چرخش رنگ های انتخابی در قالب لوازم دکوراسیون بزرگ و حتی خرده ریزها انجام پذیر است. 
۱۰) از کفپوش های پلاستیکی مانند مکالئوم و لینولئوم برای پوشش کف 
آشپزخانه استفاده نکنید زیرا در مجاورت مستقیم با آب کنده می شوند.

http://copperwood.ir/


داغ کن - کلوب دات کام

نگهداری وسایل آشپزخانه

نگهداری وسایل آشپزخانه

سه شنبه 4 آذر 1393 06:19 ب.ظ   نویسنده : حمیدرضا قلی نژاد      


هر چه به جزئیات دقت بیشتری داشته باشید، از فضای خانه و آشپزخانه  ی تان استفاده ی بهینه تری خواهید کرد. کابینت ها و قفسه ها را در قسمت بالای دیوار آشپزخانه نصب کنید. میزها را به گونه ای بچینید که بتوانید به آسانی در آشپزخانه حرکت کنید. هر چیزی که لازم دارید باید دم دستتان باشد. بهتر است وسایل آشپزخانه را در ظرف های متنوع بگنجانید؛ جعبه ها، قوطی ها و ظروف شیشه ای بزرگ و کوچک نمونه هایی از این ظرف ها هستند.

در این صورت، می توانید وسایل آشپزخانه  را براساس نظم و ترتیب دلخواه تان در این ظروف کوچک اما کارآمد قرار دهید تا هر وقت به چیزی احتیاج پیدا کردید، به سرعت بتوانید آن را پیدا کنید. برای مثال، ادویه جات را در ظروف شیشه ای کوچک جای دهید و مجموعه ی چندین قوطی شیشه ای را داخل قفسه یا گنجه قرار دهید. موادی  مانند برنج و ماکارونی را بهتر است در ظروف بزرگتر نگهداری کنید. چنانچه وسایلی مانند قاشق و چنگال را در جعبه های اختصاصی قرار دهید، استفاده از آنها آسانتر خواهد بود.

آویزها

  

با استفاده از زنجیر و غربال های مخصوص باغچه می توانید آویزهای زیبایی طراحی کنید که برای نگهداری محصولات باغی بسیار مناسب اند زیرا عبور هوا از لابه لای میوه ها یا صیفی جات سبب می شود که این مواد دیرتر فاسد شوند. این آویزها جای بسیار کمی می گیرند و می توان آنها را در گوشه های آشپزخانه که کاربردی ندارند، نصب کرد.

چیدن وسایل داخل جعبه

  

وسایلی را که در داخل جعبه ها قرار می دهید، روی قفسه های باز یا کابینت ها بگذارید. بهتر است روی هر جعبه برچسبی بچسبانید یا نشانه ای نصب کنید تا محتویاتش معلوم باشد. برای مثال، روی درپوش این جعبه های فلزی زیبا ، چنگال و چاقو قرار دارد و نشان می دهد که در درون شان این وسایل نگهداری می شود. به جای جعبه های فلزی، از جعبه های چوبی منقوش هم می توان استفاده کرد؛ هر چند دوام شان کمتر است.

نقش های کوچک

بدنه ی کابینت ها را می توانید رنگ آمیزی و تزیین کنید. شیشه ای بودن درِ این کابینت که در یک آشپزخانه ی مدرن جای گرفته، سبب شده تا ظروف شیشه ای داخل آن به چشم بیایند و رنگ های متنوع وسایل داخل شان بر جلوه ی فضای داخلی کابینت بیفزاید.

قفسه های دو طرفه

  

با چند ابتکار، می توانید گنجایش قفسه ها را دو برابر کنید. برای مثال در این تصویر، ظروف شیشه ای با استفاده از چند پیچ کوچک در زیر قفسه آویزان شده اند که بدین ترتیب، قسمت بالای قفسه برای قرار دادن دیگر وسایل خالی می ماند. ابتدا در وسط درپوش ظرف شیشه ای ، سوراخی ایجاد کنید و سپس درپوش را به قسمت زیرین قفسه پیچ کنید (پیچی را به کار ببرید که بلندتر از ضخامت قفسه نباشد و از رویه ی بالایی قفسه بیرون نزند).

  

بهتر است داخل ظرف شیشه ای مواد سبکی همچون شیرینی جات یا بیسکویت قرار دهید.

زیبا و کاربردی

  

در فضاهایی مانند آشپزخانه که محل کارند، وسایل کاربردی فراوانی یافت می شود؛ ولی این نکته بدان معنا نیست که این گونه وسایل نمی توانند تزیینی هم باشند. حتی ملال آورترین ابزارها هم در صورتی که طراحی مناسبی داشته باشند، زیبا و دل انگیز جلوه خواهند کرد. طاقچه ها، قفسه ها و جعبه ها از جمله وسایلی اند که حتماً در یک آشپزخانه یافت می شوند و می توان آنها را به گونه ای در کنار یکدیگر چید که متناسب و همگون با دیگر اجزای آشپزخانه به نظر برسند. ظرف های بسیار جالبی همچون سبدهای سیمی ، زیبایی خاصی دارند که سبب می شوند هرچه درون شان قرار می گیرد، زیباتر شود. رنگ نقره ای سیم ها سبب درخشندگی بیشتر دیوارها می شود و احساسی از طراوت را در فضای آشپزخانه می پراکند.

گنجه ای از جنس مفتول سیمی

  

وسایلی که از جنس مفتول سیمی هستند، همواره درخشندگی و طراوت خاصی دارند و در ضمن، کیفیت شان نیز بسیار بالاست. این قبیل وسایل در آشپزخانه های سنتی فراوان یافت می شوند و با حال و هوای مدرن نیز سازگارند. گنجه ها و قفسه های توری که وسایلی همچون لیوان، استکان و پارچ را در خود جای می دهند، آشپزخانه را بسیار زیباتر نشان می دهند زیرا درخشندگی و شفافیت این اشیا به خوبی قابل مشاهده است. این قبیل گنجه ها و قفسه ها هر چند به آشپزخانه ی شما فضایی روستایی می بخشند، ولی در عوض بسیار ارزان و زیبا هستند. برای مثال، می توانید یک جعبه ی چوبی شکسته را بردارید و برای آن پنجره ی توری تعبیه کنید. جعبه را می توانید براساس ذوق و سلیقه تان و هماهنگ با دیگر اجزای آشپزخانه رنگ آمیزی کنید. بدین ترتیب، صاحب یک گنجه ی توری زیبا و کارآمد می شوید که می تواند مجموعه ای از وسایل ضروری آشپزخانه را در خود جای دهد.

ظروف آویزان از دیوار

برای قیچی، نوار چسب، خودکار، مداد و بسیاری از وسایل ریز و درشت دیگر – که اتفاقاً گاهی وجودشان بسیاری ضروری است – به سختی می توان جای مناسبی پیدا کرد. این گونه وسایل را باید در جایی نگهداری کرد که در صورت لزوم بی درنگ بتوان به آنها دسترسی داشت. یک قفسه ی توری، برای چنین کاری کاملاً مناسب به نظر می رسد. حتی می توان گلدان کوچکی را نیز درون آن قرار داد.

دیگر وسایل مفتولی

  

بسیاری از وسایل مورد نیاز آشپزخانه را می توانید با استفاده از مفتول های سیمی بسازید. امروزه از انواع گوناگون فلزات گران قیمت برای ساخت چنین وسایلی استفاده می شود، ولی اگر ترجیح می دهید ابزار آشپزخانه ی تان در عین زیبایی، ارزان هم باشد، این طرح ها را فراموش نکنید. سبدهای مفتولی  بسیار انعطاف پذیر، محکم و جادارند و چون وسایل داخل شان دیده می شود، چشم نوازترند. در ایران، این سبدها را از نوارهای بافته ی شده ی حصیری نیز می سازند که تا چندی پیش، صرفاً وسایلی تزیینی به شمار می آمدند، اما رفته رفته جای خود را در میان وسایل کاربردی خانه باز کرده اند.

تاقچه ی مفتولی

  

نصب یک تاقچه ی کوچک مفتولی روی دیوار آشپزخانه، مکانی مناسب برای قرار دادن وسایلی همچون برس، ملاقه، کفگیر و مانند اینهاست.

سبد مفتولی

  

سبدهای مفتولی برای جای دادن میوه جات و سبزیجات بسیار مناسب اند. تزئینات روی دسته و بدنه ی سبد به زیباتر شدن آن کمک کرده است. در ایران این گونه سبدها را از نی و حصیر هم می سازند که امروزه حتی در مناطق شهری نیز بسیار رایج شده است.


http://copperwood.ir/