Copperwood

لازم به توضیح است که در این وبلاگ سعی میشود که مطالب مرتبط با طراحی داخلی از صفحات و سایت های مرتبط باز نشر گردد.

Copperwood

لازم به توضیح است که در این وبلاگ سعی میشود که مطالب مرتبط با طراحی داخلی از صفحات و سایت های مرتبط باز نشر گردد.

زندگی کردن در کوچک ترین خانه دنیا

زندگی کردن در کوچک ترین خانه دنیا

دوشنبه 19 آبان 1393 03:43 ب.ظ   نویسنده : حمیدرضا قلی نژاد      


در این آپارتمان کوچک که در لندن قرار دارد، توالت در کنار دوش قرار دارد و برای این‌که به اتاق خواب بروید باید از روی سطح پیش‌خان آشپزخانه عبور کنید. اما این خانه طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و دارای امکانات یک خانه واقعی است.اگر آژانس‌های املاک از واژه «دنج» به جای واژه «کوچک» استفاده می‌کنند، آن‌گاه این آپارتمان را که در شمال لندن واقع شده است می‌توان به طرز باورنکردنی دنج نامید. اما قیمت این خانه هیچ تناسبی با واژه کوچک ندارد. این منزل مسکونی 35 متر مربع مساحت دارد.

 

«شاید این خانه یکی از کوچک‌ترین خانه‌های دنیا باشد، این خانه توسط فردی خریده خواهد شد که به دنبال فضاهای خاص و منحصربه‌فرد است. این خانه دارای تمام امکاناتی است که یک خانه معمولی دارد و از تمام قسمت‌های آن به شکلی هوشمندانه استفاده شده است. فضاهای نگهدارنده در زیر قسمت مرتفع و سکومانند فضای نشیمن قرار دارند، یک پاسیوی در جلوی پنجره قرار گرفته است، و اتاق خواب در طبقه دوم جای دارد.این خانه واقعا خانه جالبی است.» 

 

چند پله معلق کوچک که به اتاق خواب در طبقه دوم منتهی می‌شوند در فضای کناری خانه وجود دارند و شما باید برای دسترسی به آن‌ها از گوشه اتاق و از روی کابینت‌ها رد شوید. حمام این خانه همزمان دارای یک توالت فرنگی و یک دوش است، و فضای نشیمن کمی مرتفع است تا بتوان در فضای زیر آن فضاهای نگهدارنده را تعبیه کرد.

 

از صفحه چیدانه 
http://copperwood.ir/


11 گودال دنج برای گفتگو با کسانی که دوستشان دارید

11 گودال دنج برای گفتگو با کسانی که دوستشان دارید

دوشنبه 19 آبان 1393 03:25 ب.ظ   نویسنده : حمیدرضا قلی نژاد      


گودال گفتگو (conversation pit) یک سازه معمارانه است که در واقع بخشی فرورفته در یک فضای بزرگ است که در آن چند نشیمن قرار دارند. گاهی گودال گفتگو با عنوان اتاق نشیمن فرورفته نیز شناخته می‌شود. این نوع فضاها در بین دهه‌های 1950 تا 1970 در اروپا و آمریکای شمالی محبوبیت زیادی پیدا کردند و خانه‌های زیادی در سراسر این دو بخش از دنیا از چنین سازه جذاب و خلاقانه‌ای بهره بردند. این گودال‌های گفتگو هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

ارو سارینن (Eero Saarinen) و الکساندر جیرارد (Alexander Girard)، که دومعمار با رویکردهای مدرنیستی هستند، از گودال گفتگو به عنوان عنصر اصلی خانه میلر (Miller House) که در سال 1958 در شهر کلمبوس در ایالت ایندیانا ساخته شد استفاده کردند. این گودال گفتگو جزء اولین گودال‌هایی بود که باعث شناخته شدن چنین سازه‌ای در دنیا شد. بعدها از یک گودال گفتگوی قرمز رنگ (که پس از چندین سال بازسازی شد) توسط سارینن در مرکز پرواز TWA در فرودگاه JFKدر سال 1962 در شهر نیویورک استفاده شد.

به نظر می‌رسد در چند سال اخیر از گودال‌های گفتگو دوباره استقبال شده است و اکنون در بسیاری از خانه‌های لوکس و ویلاهای خاص در سراسر دنیا از این نوع عنصر معمارانه استفاده می‌شود. ما وب‌سایت‌های طراحی داخلی و دکوراسیون و هم‌چنین سایت‌های متعدد دیگری را زیر و رو کردیم و 21 گودال گفتگوی فوق‌العاده زیبا و منحصر‌به‌فرد را برای شما در این مطلب جمع‌آوری کردیم. امیدواریم از دیدن این زیبایی‌ها لذت ببرید و ایده های خوبی بگیرید.

گودال گفتگو با شومینه ای در وسط آن برای محوطه بیرونی می تواند بسیار کاربردی و زیبا باشد.

 

گودال های گفتگو در وسط آب ها تجربه ای منحصر به فرد را فراهم می کند.

 

گودال گفتگو برای فضای نشیمن در کنار شومینه یا تماشای تلویزیون فضایی بسیار دنج و مناسب را فراهم می کند.

با گودال گفتگو یک فضا یا آپارتمان کوچک را نیز می توان استثنایی کرد.


http://copperwood.ir/


در کنار کتابخانه ژستی خاص بگیرید!!

در کنار کتابخانه ژستی خاص بگیرید!!

دوشنبه 19 آبان 1393 03:30 ب.ظ   نویسنده : حمیدرضا قلی نژاد      


کتابخانه و اتاق کار: اگر خیلی اهل خواندن کتاب نیستید و یا اصلا به قفسه‌های کتاب یا کتابخانه‌ها اهمیتی نمی‌دهید به هیچ وجه در بستن این صفحه عجله نکنید. کمی به این مسئله فکر کنید. اتاقی مملو از کتاب چه تاثیری در شما ایجاد می‌کند؟ درست است، چنین فضایی به سرعت شما را باهوش‌تر و خاص‌تر نشان می‌دهد.

فقط تعدادی کتاب که به سختی چیزی از آن‌ها سر در می‌آورید مانند کتاب‌هایی در مورد کوانتوم، ریاضیات پیشرفته، یا عصب‌شناسی را داخل قفسه‌ها کتاب خود قرار دهید. البته ممکن است با مشکلی در این زمینه مواجه شوید. ممکن است یکی از دوستان هوشیار شما در مورد برخی از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌یتان با شما گفتگو کند. در این زمان به هیچ وجه دستپاچه و نگران نشوید. کافی است با هوشمندی تمام شماره جایی را گرفته و مشغول صحبت کردن با تلفن شوید. پس از اتمام مکالمه هیچ‌کس موضوع بحث را به خاطر نخواهد آورد.

اکنون که همه با ضرورت داشتن یک کتابخانه یا یک قفسه کتاب در خانه خود موافق هستیم، بیایید نگاهی به تعدادی از قفسه‌های کتاب بیاندازیم که طراحی فوق‌العاده خلاقانه‌ای دارند. از کدامیک از این قفسه‌ها در خانه خود استفاده می‌کنید؟

1.       قفسه کتاب نامرئی

 

این قفسه کتاب، که تحمل فقط 7 کیلوگرم کتاب را دارد، از دو سطح فلزی عمود بر هم تشکیل شده و مستقیما به دیوار پیچ شده است. 
 

به همین سادگی شما می‌توانید یک قفسه کتاب نامرئی در خانه خود داشته باشید. حداکثر ارتفاع این قفسه‌ها 40 سانتی‌متر است. تمام اجزای این قفسه در اختیار شما قرار می‌گیرد و برای نصب آن فقط به یک پیچ‌گوشتی نیاز دارید. این قفسه کتاب، که کتابخانه مخفی (The Conceal Book Shelf) نام دارد و جوایز زیادی هم برای طراحی منحصربه‌فرد به خود اختصاص داده است، بسیار نوآورانه، الهام‌بخش، ساختارشکنانه و جذاب است. (طراح: میون لیور)

2.      کتابخانه صنعتی لوله‌ای مخصوص گوشه اتاق

 

 

این قفسه کتاب صنعتی که مخصوص گوشه اتاق است قطعه‌ای بسیار خلاقانه است که طراح آن تعدادی لوله آهنی بسیار سنگین را تبدیل به یک کتابخانه مدرن شهری کرده است که در هر فضایی قرار بگیرد به آن تاریخ و شخصیت اضافه می‌کند. (طراح: کی کاتز)

3.     قفسه بریده شده

 

 

طراحی این قفسه کتاب بسیار خلاقانه است و وقتی هنگام شب به دنبال کتاب مورد علاقه خود می‌گردید دیگر کل اعضای خانواده را بیدار نمی‌کنید. این کتابخانه انگار از دل دیوار بریده شده است. (طراح: تمبولات گوگکائف)

4.     مالاگانا: کتابخانه متوازن

 

 

 

این کتابخانه از قفسه‌های مکعب شکلی تشکیل شده است که به صورتی متوازن بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. این کتابخانه آنقدر جذاب و خاص طراحی شده است که به سرعت توجه همه را به خود جلب می‌کند و افراد از دیدن آن شگفت‌زده می‌شوند. اگرچه اجزای این کتابخانه به نظر در فضا معلق می‌رسند، اما 55 کیلوگرم را تحمل می‌کند و به دلیل این‌که مکعب‌های موجود در این کتابخانه شیب‌دار طراحی شده‌اند به راحتی می‌توان کتاب‌ها و مجله‌ها را بدون نیاز به وسایل نگهدارنده کتاب‌ها در درون آن قرار داد. (طراح: آلساندرو گومز)

5.     قفسه فنجانی دست‌ساز

 

 

نوشیدن چای و خواندن کتاب دو فعالیتی است که وقتی همزمان انجام می‌شود لذت دوچندانی را برای ما ایجاد می‌کند. طراحی این کتابخانه دقیقا بر اساس همین موضوع انجام شده است و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. (طراح: اسکات بلکول)

6.      خوانده شده است/ خوانده خواهد شد

 

 

راهی ساده برای دسته‌بندی کردن کتاب‌ها در درون کتابخانه: خوانده شده است؛ خوانده خواهد شد. وقتی ما به یک کتابخانه معمولی و ساده نگاه می‌کنیم با مجموعه‌ای کسل‌کننده از کتاب‌ها روبه‌رو می‌شویم که بر روی هم جمع شده‌اند و تشخیص آن‌ها از یکدیگر کار ساده‌ای نیست. حتی وقتی یک کتاب جدید می‌خریم و تصمیم می‌گیریم که به زودی آن را مطالعه کنیم، این کتاب پس از مدت کوتاهی در درون خیل کتاب‌های موجود در کتابخانه به دست فراموشی سپرده می‌شود. هدف اصلی طراحی این کتابخانه جلوگیری از بروز چنین مسئله‌ای است. (طراح: مربور اورال)

7.     درخت کتاب

 

 

 

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که حال و هوایی رمانتیک دارید و عاشق خواندن کتاب در پارک در بعد از ظهرهای روزهای فصل تابستان هستید، این کتابخانه می‌تواند همین حس و حال را در شما ایجاد کند. (طراح: کوستاس سیرتاریوتیس)

8.     قفسه کرم کتاب

 

 

قفسه کرم کتاب که توسط ران آراد (Ron Arad) طراحی شده است ترکیبی است از خلاقیت هنرمندانه و تکنولوژی ساخت در یک کمپانی. تحلیلی دقیق از تکنولوژی و یک طرح هوشمندانه باعث خلق کتابخانه‌ای منحنی شده است که بدون از بین رفتن طول و کارایی آن به هر شکلی درمی‌آید. طراحی این کتابخانه را می‌توان به عنوان انقلابی در طراحی قفسه‌های مدرن کتاب به حساب آورد. (طراح: ران آراد)

http://copperwood.ir/

منبع صفحه چیدانه.

غاری در قامت هتلی خاص!

غاری در قامت هتلی خاص!

دوشنبه 19 آبان 1393 03:34 ب.ظ   نویسنده : حمیدرضا قلی نژاد      


هتل و اقامتگاه: برخی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی دنیا را می‌توان در مکان‌هایی بسیار نامتعارف پیدا کرد. برای مثال، یک هتل یا یک رستوران که در یک غار ساخته شده باشد کاملا فضایی منحصر به‌ فرد و خاص است. در حقیقت، تعداد زیادی پروژه این‌چنینی در دنیا وجود دارد که ما همه آن‌ها را در این مطلب برای شما گردآوری کرده‌ایم. البته تعداد زیادی پروژه‌های هیجان‌انگیز و مکان‌های تفریحی منحصربه‌فرد دیگر نیز در دنیا وجود دارند که می‌توان در مورد آن‌ها هم مطالب زیادی نوشت.

اکثر این سازه‌ها در درون غارها ساخته شده‌اند. این مسئله آن‌ها را نه فقط به دلیل موقعیت مکانی خاصی که دارند، بلکه به دلیل طراحی‌های ارگانیک و مناظر زیبایی که دارند منحصربه‌فرد و خاص می‌سازد. البته برخی دیگر از این سازه‌ها دارای موقیعت مکانی خیلی خاصی نیستند، اما طراحی آن‌ها کاملا جذاب و دیدنی است و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این‌که این سازه‌ها در کدام طبقه بندی قرار می‌گیرند خیلی مهم نیست، چیزی که مهم است این است که همه این سازه‌ها دارای عنصری خاص و ویژه هستند و ما می‌خواهیم در این مطلب به ویژگی‌های جذاب آن‌ها اشاره کنیم.

  هتلی در غارهای ماترا (matera)

 

این مطلب را با Le Grotte della Civita آغاز می‌کنیم. این هتل فوق‌العاده خاص در درون غارهای شهر ماترا که در جنوب ایتالیا واقع شده است ساخته شده است.
 

هدف طراح و سازنده این هتل خلق فضایی خاص و منحصربه‌فرد و در عین حال مکانی بوده است که به این روستا حیاتی دوباره بدهد و باعث جذب گردشگران زیادی شود.

 

در این شهر تاریخی و زیبا زمان به نظر کندتر حرکت می‌کند و شما در این‌جا می‌توانید از خرابه‌های دوران نوسنگی و هم‌چنین تعداد زیادی جاذبه‌های جذاب و منحصربه‌فرد دیدن کنید.

 

حتی اگر در نگاه اول و در تئوری ساخت چنین هتلی ساده به نظر برسد، اما تبدیل یک غار به یک هتل واقعا کار سخت و چالش‌برانگیزی است. قبل از هر چیز، غارهای ماترا دارای شکل بسیار بدی بودند و برای این‌که در این غارها بتوان هتلی بنا کرد همه چیز باید تغییر می‌کرد. البته تمام این اتفاق‌ها افتاد و اکنون با هتلی بسیار منحصربه‌فرد روبه‌رو هستیم.
 

سرانجام چیزی که در ابتدای امر یک برنامه رویاروی بود و رسیدن به آن کمی دور از انتظار بود اکنون تبدیل به واقعیت شده است. اکنون این غارها یک هتل بسیار شگفت‌انگیز را در خود جای داده‌اند. این سازه جدید فقط به دلیل قرار گرفتن در فضایی خاص و زیبا جالب توجه و دیدنی نیست، بلکه این هتل دارای ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی است. برای مثال، یکی از اتاق‌های مهمان دارای سینکی است که از یک سنگ بسیار باستانی ساخته شده است و در عین حال دیگر اتاق‌ها دارای کفپوش‌هایی باستانی و سنگ‌های با سطوح خشن و زبر هستند.

 

طراحی اتاق خواب

از صفحه چیدانه


داغ کن - کلوب دات کام

به جیب‌تان نگاه کنید و خانه خود را بچینید

به جیب‌تان نگاه کنید و خانه خود را بچینید

دوشنبه 19 آبان 1393 03:37 ب.ظ   نویسنده : حمیدرضا قلی نژاد      


طراحی مقرون به صرفهخانه شما باید پناهگاه شما و مکانی برای آرام شدن در پایان یک روز سخت کاری باشد، خانه‌ای با رنگ‌های دلپذیر که خانوم خانه را پر انرژی و آرام کند، تا وقتی در را به روی مرد خانه باز می‌کند بتواند انرژی و آرامش خود را منتقل کند.

اما زمانی که درباره اولین خانه‌تان صحبت به میان باشد، ساختن فضایی با این مشخصات چالش‌برانگیز خواهد بود و به حتم برای رسیدن به بهترین نتیجه دنبال بهترین ایده برای چیدمان می‌گردید.
عجیب نیست بگوییم که علاقه‌مندید، خانه‌ اجاره‌ای‌یتان، شخصی‌تر و تمیزتر از یک خوابگاه شلخته و کثیف، به‌نظر برسد. میزان بودجه شما مهم نیست و این ده توصیه شروع خوبی برایتان محسوب ‌می‌شوند.

 

۱-به صورت جفت خرید کنید

یک گلدان، یک چراغ و یا یک چهارپایه برای هر مکانی مناسب است اما قرار دادن یک جفت از آن‌ها باعث می‌شود که چیدمان شما حساب‌ شده‌تر به نظر برسد. در این اتاق نشیمن، دو آینه تمام قد که در کنار یکدیگر به دیوار آویخته شده‌اند، باعث می‌شود که این اتاق کوچک، بزرگ‌تر به نظر برسد و قرار دادن یک جفت چهارپایه، فضا را صمیمی‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌دهد. اسباب کوچک و قابل انعطاف، از انواع بزرگ‌ترشان ارزان‌ قیمت‌ترند و می‌توان از آن ‌ها به روش‌های گوناگونی استفاده کرد.

 

در این‌جا یک جفت کابینت فلزی قرمز رنگ ایکیا (ikea) را مشاهده می‌کنید که در کنار هم قرار گرفتنشان باعث می‌شود درازتر به نظر برسند. با گذاشتن دو چراغ همسان در اتنهای هر سمت یک‌تکه به نظر رسیدن این کابینت‌ها تقویت شده‌ است.

 

۲-در وسایل اتاق خواب صرفه جویی کنید، در وسایل تخت‌خواب ولخرجی

یک تخت خواب ساده و یک میز کوچک کفاف چیدمانتان را خواهد داد. در رابطه با این وسیله‌ها می‌توانید صرفه‌جویی کنید و در عوض پول بیشتری برای ملحفه و بالشت‌ها صرف کنید. شما در آن‌جا می‌خوابید، پس ارزش مقداری ولخرجی را دارد و به‌علاوه، تخت خواب‌تان، مرکز توجه اتاق خواب‌تان خواهد بود.

۳-تخته گچی را امتحان کنید

از ظاهر دیوار تخته گچی خوشتان می‌آید اما امکان نقاشی روی دیوار خانه اجاره ای را ندارید؟ به جایش از تابلو تخته گچی استفاده کنید. این تخته‌ها قابل برداشتن هستند و به دیوار بزرگ و یکنواخت شادابی و سرزندگی می‌بخشند.
و البته استفاده‌های خوبی می‌توان از یک تخته گچی کرد...
تخته گچی در فضای اتاق 

 

البته که اگر علاقه‌مند به نقاشی روی تخته سیاه باشید، لزومی به استفاده از یک دیوار به صورت کامل نیست و هرچیزی شبیه‌ تابلو یا آینه‌ای قدیمی با قابی زیبا و روکشی از تخته‌سیاه می‌تواند تبدیل به زمینه نقاشی‌ گچی شما بشود. اگر هم به دلیل قوانین «سوراخ کردن ممنوع» نمی‌توانید تابلو را به دیوارتان نصب کنید، میزی را کنار دیوار قرار داده و تابلو را روی آن قرار دهید.
تخت گچی در فضای سرگرمی 

 

۴-از چند اثر هنری بزرگ، برای جلوه بخشیدن به دیوارها استفاده کنید

یک اثر هنری بزرگ مانند تابلوی فیل که در اینجا نشان داده شده‌است، شیوه مناسبی برای شخصیت‌بخشی به فضایتان خواهد بود. برای جلوه بیشتر می‌توانید گلدان‌های دیواری را امتحان کنید و در آن گیاهان و گل‌های تازه بکارید. اگر هم توانایی نگهداری از گیاهان زنده را ندارید مانند این صاحبخانه‌ خلاق،گیاهان مصنوعی را در گلدان دیواری‌تان قرار دهید.
تابلوهای نقاشی در فضای نشیمن 

 

5-وسایل خود را در بسته‌های شیشه‌ای نگهداری کنید.

همه چیز از دانه‌های قهوه تا پاستای خشک، در بسته‌های شیشه‌ای بهتر به نظر می‌رسند. برای انجام دادن این حقه لازم نیست شیشه‌‌ها گران قیمت باشند و می‌توانید یک بسته از این شیشه‌ها را با قیمت بسیار کمی خریداری کنید. حتی می‌توانید شیشه‌های قدیمی خود را شسته و به جای دور ریختنشان دوباره از آن‌ها استفاده نمایید.
 

۶-به کارکردهای جدید گیره‌ها و آویزه‌های چسب دار فکر کنید!

نگذارید که قانون‌های خانه اجاره‌ای مانع لذت بردن شما از آثار هنری، آینه‌ها و پوشش‌های د‌یواری در خانه‌تان شود. گیره‌ها و آویزه‌های چسب‌دار بسیار قوی در بازار موجود است که می‌تواند شما را  از این معضل نجات دهد. سعی کنید برای آویختن تابلویی کوچک و یا آینه‌ای سبک به جای میخ‌ها و قلاب‌ها از این گیره‌ها استفاده کنید.
 

۷-پذیرای چراغ‌های گیره‌ای باشید

این چراغ‌ها برای روشن نمودن یک مکان مشخص بسیار مناسب است و نمونه‌های کوچک آن‌ها، در میان مردم بسیار محبوب است. از آن‌ها در کنار قفسه کتابخانه، داخل کمد لباس، بالای پیش‌خان آشپزخانه و یا هر مکانی که نیاز به روشنایی بیشتری دارد استفاده کنید.

 

۸-از یک شی کرکی و نرم کمک بگیرید

یک پوست مصنوعی گوسفند و یا یک زیر انداز پشمی روی صندلی و کاناپه و یک پتوی بافتنی روی تخت‌خواب، فضا را خودمانی و راحت جلوه می‌دهد. هم‌چنین استفاده از یک فرش گرم و نرم کمک بزرگی برای ساخت این فضا خواهد کرد. برای اتاق غذاخوری از فرش بدون پرز استفاده کنید تا تمیز کردن آن راحت‌تر باشد. در کنار تخت‌خواب‌تان یک پتوی نرم و پشمالو بگذارید تا صبح‌های سرد انگشتان سردتان را نوازش کند.

 

۹-از سبدها کمک بگیرید

در سازماندهی مشکل دارید؟مهم نیست وسیله مورد نظرتان چیست و یا در چه اتاقی قرار دارد. سبدها می‌توانند مشکلتان را حل کنند. سبدهای سرپوش‌دار و یا بی‌سرپوش را با توجه به نوع اشیائتان  انتخاب کنید.

 

این خانواده که با سبد‌های برچسب‌‌دار، اشیا مربوط به هر نفر را در راه‌روی ورودی خانه به سادگی تفکیک کرده است، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

۱۰-به خودتان وسیله دوست داشتنی‌تان را هدیه کنید

فراموش نکنید که این‌جا خانه شماست. هر زمانی که توان مالی‌تان اجازه داد، به خودتان اجازه خریدن شمع‌های زیبا، گلدان‌های کوچک و یا هر شی دیگری که به آن علاقه‌مندید را بدهید. این اشیا کوچک که شما آن‌ها را دوست دارید، باعث می‌شود تا نسبت به خانه اجاری‌تان بیشتر احساس مالکیت یا همان احساس «خانه» را داشته باشد.

از صفحه چیدانه.

http://copperwood.ir/